KONSULS

Saruna ar Krišjāni Vēsmiņu par ilgstošu sadarbību un apmierinātu klientu


“Biznesu apvienība KONSULS”, vadības procesu konsultēšanas un personālapmācības uzņēmums, sarunājas ar Krišjāni Vēsmiņu par to, kā arī šajā laikā attīstīties uzņēmumam un realizēties kā personībai. Jaunais un enerģiskais vadītājs K. Vēsmiņš ir mežsaimniecības uzņēmumu “Laskana” un “Laskana Mežs” valdes loceklis.


Kādas ir jūsu kā vadītāja panākumu atslēgas? Neraugoties uz iepriekšējām un esošo COVID-19 krīzi, esat sevī saglabājis līdzsvaru un interesi par savu biznesu. Vai Liepāja ar savu leģendāro vēju ietekmē jūsu darba pārvaldību?

Man patīk būt vadītājam. Un es pateikšu iemeslu, kāpēc – jo katru dienu ir jauni izaicinājumi, līdz ar to ir nepieciešamība pilnveidot sevi. Mēs neesam ārišķīgs uzņēmums, bet vērsts uz bāziskām vērtībām, kuras esmu mantojis no saviem senčiem un iepriekšējiem mūsu uzņēmuma vadītājiem. Kārtējā krīzē redzam rezultātu saviem iepriekšējiem mājas darbiem, kurus ir jāpilda, lai sagatavotos nākamajai krīzei.

Mums ir svarīgi ieguldīt darbinieku izglītībā un veselībā, lai tiktu nodrošināti pamatkonkurences principi. Uzņēmumam ir interese, lai darbinieks būtu kvalificēts un nedarītu sev un apkārtējiem liekus riskus, lai regulāri saņem atalgojumu un vēlas izcelties ar savu darba kvalitāti. Tie ir parasti nosacījumi, kuriem pievēršam lielu nozīmi mūsu uzņēmumā. Kad cikliski pienāk nākamā krīze, neesam emocionāli frustrēti, jo visu laiku nav iespējama ekonomiskā izaugsme un solījums par mūžīgiem svētkiem, loģiski, ka eksistē lielāki vai mazāki kritumi, tāpēc arī esam morāli un fiziski sagatavojušies kārtējai makrovides provocētai situācijai

Nodarbojamies ar mežizstrādi visā Latvijas teritorijā. Un mūsu uzņēmums necieš no neattaisnotas darbinieku rotācijas. Atbrīvojoties vakancēm, labprāt izskatām iespēju apmācīt jaunus darbiniekus. Tas ir ieguvums visiem, jo uzņēmums personāla politikā ir stratēģisks, neiesūno un attiecīgi kļūst jaunāks. Jāprot pārņemt darba pieredzi no zinošākiem, un ir jāapgūst jaunās mežizstrādes tehnoloģijas. Tas ir darbs ar izaicinājumu tiem, kuriem patīk darboties ar tehniku brīvā dabā. Turklāt mūsu darbinieki atšķiras ar savu darba apģērbu, kurš ir ne tikai estētisks, bet arī komfortabls. Darba augļus var redzēt gan momentāni, gan kā turpinājumu pēc daudziem gadiem. Jāsaka, ka tā cilvēkam ir misijas sajūta – veidot un ietekmēt vidi uz vērtīgo, skaisto. Mūsu uzņēmums ir ieinteresēts labos darbiniekos un kā mēdz teikt: tāds tādu atrod.

Kā uzņēmumam izdodas deleģēt darba uzdevumus un kontrolēt darbiniekus visā Latvijas teritorijā, ja eksistē epidemioloģiskie ierobežojumi?

Arī šo nodrošina savlaicīga tehnoloģiju apgūšana. Protams, ka neesam vēl apguvuši visu jauno, bet vairs nevaru iedomāties situāciju, kad tiek daudz aplinkus spriests un tērēts laiks sapulcēm, tā vietā lai ieviestu kopēju sistēmu, kurai atbilstoši ir piekļuve katrai no iesaistītām struktūrvienībām. Visa informācija ir pārredzama, un nav iespēju atņemt vērtīgāko resursu, kā, piemēram, laiku savam kolēģim vai sadarbības partnerim. Mans novērojums ir tāds, ka tehnoloģijas nevar apgūt vienā dienā, tam ir nepieciešams laiks. Tāpēc ir iestādes vai uzņēmumi, kuriem neklājas viegli ar šo tehnoloģiju ieviešanu. Ar kaut ko ir jāsāk, un tas ir jāpilnveido. Jāiemācās domāt tehnoloģiju valodā un atteikties no ieradumiem, kuri ir tikai kā paradumi un nesniedz nedz darbiniekam, nedz uzņēmumam progresu. Esmu gandarīts, ka šo apzinos, un paredzu vēl lielāku tehnoloģiju integrāciju. Man ir vēl vismaz dažas idejas, kā var organizēti strādāt visā Latvijas teritorijā.

Patērētājs uztver mežu atšķirīgi. Viens redz iespēju sēņot, otrs izbraukt ar kvadraciklu, bet trešais – kā peļņas avotu. Ir dzirdēts, ka mežs ir labs pensiju fonds ārzemniekiem. Kā tad īsti ir ar to mežu?

Viss, kas tika uzskaitīts, darbojas, bet mežs jau var būt papildus ienākuma avots kaut nelielai saimniecībai, līdz ar to arī racionāls ieguldījums. Mūsu uzņēmums ir ieinteresēts  izglītot patērētāju mežsaimniecības jomā. Mums ir iekārtota bezmaksas sarunu līnija, lai katrs interesents saņemtu nepieciešamo informāciju.

Vai uz šo numuru kāds zvana? Kādus jautājumus uzdod?

Jautājumi ir dažādi. Paldies zvanītājiem! Tādējādi mēs iegūstam papildus priekštatu par to, kādas ir tendences un noskaņojums sabiedrībā šajos jautājumos, jo tie ir apliecinājums uzņēmuma servisam visā Latvijā. Cilvēki vērtē uzņēmuma reputāciju un attieksmi. Esam ieinteresēti uz ilgstošu sadarbību un apmierinātu klientu. Sakārtojot savu meža platību, nākotnē var stabili pelnīt. Priekštats, ka tam ir nepieciešamas lielākas teritorijas un ka saimniecība, kura ikdienā nodarbojas ar kaut ko citu, to nemaz nevar atļauties, ir nepareizs. Mežsaimniecības attīstībai ir vairāki posmi. Jāsāk ar labi sakoptu mežu, un to mēs ļoti labi protam darīt. Rezultātā necaurredzami brikšņi pārvēršas par vērtību.

Nesen izlasīju kāda turīga cilvēka atziņu: nauda mētājas pa zemi, ir tikai jāprot to pacelt. Pilnībā piekrītu šim apgalvojumam. Pat burtiski pieliecoties un izpētot jebkuru mežu vai meža zemi, var iegūt lielākus vai mazākus līdzekļus.

Esam novērojuši, ka ne vienmēr cilvēki zina, kā pareizi rīkoties ar saviem naudas uzkrājumiem. Šīs summas varbūt lielākas vai mazākas, bet jautājums ir par vērtīgāko ieguldījumu. Šobrīd izmainās priekštati par dāvanām. Piemēram, iepriekš tie bija ceļojumi, bet tagad pārgājieni. Laba biznesa apģērba vietā – ērta tehnoloģija. Jāatzīst, ka meža ierīkošana un meža zemes iegāde ir vecmodīga dāvana, kura šodien atkal ir kļuvusi aktuāla, jo tās vērtība pieaug stabili katru gadu.

Kādi vēl jums ir novērojumi par sabiedrību kontekstā ar savu biznesa jomu? Kas patlaban ir moderni?

Uzņēmuma sadarbības partneri atrodas Skandināvijā un Eiropas vidienē. Kad tikko parādījās pirmie signāli par to, ka nāksies ierobežot sociālos kontaktus, interese par sakārtotu mikrovidi pieauga. Arī Latvijā daudziem iespēja pasēdēt mājās izrādījās saistoša. Beidzot bija motivācija sakārtot savu jauno darba vidi un dzīves telpu. Lai to nodrošinātu, ir nepieciešami materiāli un inventārs. Mēs joprojām esam gatavi maksimāli izmantot uzņēmuma jaudas, apkalpojot gan ārzemju, gan vietējos sadarbības partnerus un klientus. 

Vai esat novērojis, ka sabiedrībā ir malā sēdētāji, kuri izmanto esošo krīzi, lai aktīvi paslinkotu? Tā provocējot sabiedrību uz kūtrumu un nevēlēšanos meklēt jaunas iespējas.

Ja cilvēks savā ikdienā ir pilnveidojies, tad zināšanas nav jānes uz pleciem, tās vienmēr noderēs. Arī es pats mācos – apmeklēju vērtīgus seminārus, kuriem esmu pateicīgs par to, ka iegūstu plašāku redzējumu uz biznesa vidi. Katra krīze izceļ personīgās un uzņēmuma nepilnības. Varbūt ir pienācis laiks, kad varam pāriet jaunā izziņas kvalitātē, bet sarežģītāk ir tiem, kuri bija aizrāvušies ar vienpusīgāku sevis pašuztveri. Par sevi un uzņēmumu varu teikt, ka mūsu interese ir attīstīties. Vismaz viena iespēja ir palūkoties uz mežu kā uz neizmantotu vai neapgūtu iespēju.

Visiem vēlot veselību, turpināsim izaugsmi. Uz tikšanos mežos!



Avots: žurnāls IR #4 (560), 28.01.-03.02.2021.